موتور دیزلی چیست؟ ، موتور دیزلی یک نوع موتور احتراق داخلی است؛ به طور خاص، یک موتور احتراق فشرده سازی است.
سوخت در یک موتور دیزلی، با قرار گیری ناگهانی در معرض دما و فشار بالای گاز فشرده حاوی اکسیژن ( معمولا هوای اتمسفر)، به جای یک منبع جداگانه از انرژی احتراق ( مانند شمع جرقه زن ) مشتعل می شود. این فرایند به عنوان یک چرخه دیزل بعد از رودلف دیزل شناخته می شود که در سال 1892 آن را اختراع کرد. در حالی که ژنراتورهای موتور دیزلی سنتی ممکن است متناسب با تعریف ما از منابع " انرژی جایگزین " نباشند، هنوز هم یک افزونه ارزشمند برای سیستم برق پشتیبان شبکه یا برق نواحی دور افتاده هستند.
خرابی های موتور
دیزل ژنراتور می تواند از مسائلی سوء مانند رسوبات داخلی ( غالبا به رسوب در سوراخ ها و ستون باز می شود ) و تجمع کربن آسیب ببیند. به صورت ایده آل دیزل ژنراتور باید در حداقل 25 تا 30% بار ماکزیمم بار خودر راه اندازی شوند. دوره های کوتاه مدت بارکم در حال اجرا هستند و این اجازه را می دهد تا مجموعه با بار کامل یا نزدیک به بار کامل بر یک مبنای منظم آماده شود. رسوبات داخلی و تجمع کربن به این دلیل است که دوره های طولانی با بار کم مورد استفاده قرار گرفته است. راه اندازی یک موتور با بار کم سبب فشارهای استوانه ای کم می شود و در نتیجه رینگ پیستون به صورت ضعیفی بسته می شود زیرا بستگی به فشار گاز نیرو در برابر فیلم روغن بر روی سوراخ برای شکل دهی مهر و موم دارد. فشار سیلندری کم سبب احتراق ضعیف، فشار کم حاصل از احتراق کم و دما می شود.
سوخت دیزل ژنراتور
میزان مصرف دیزل ژنراتورها بسته به ارتفاع، رطوبت محیط، درجه حرارات محیط، عمر دیزل ژنراتور متغیر است، باید توجه کرد که عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به افزایش یا کاهش مقدار سوخت مصرفی شود. به طور متوسط بین 190 گرم تا 220 گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کلیو وات مصرفی است.
نتیجه گیری:
به طور کلی، موتور دیزلی یک نوع موتور احتراق داخلی است؛ به طور خاص، یک موتور احتراق فشرده سازی است. سوخت در یک موتور دیزلی، با قرار گیری ناگهانی در معرض دما و فشار بالای گاز فشرده حاوی اکسیژن ( معمولا هوای اتمسفر)، به جای یک منبع جداگانه از انرژی احتراق ( مانند شمع جرقه زن ) مشتعل می شود.